Izolacja dachu
Just another WordPress site

Posts Tagged ‘przeciski pod drogami’

Polaczenia bloków i scian.

Posted in Uncategorized  by admin
July 17th, 2018

Bloki ścienne łączy się między sobą zaprawą. Zaprawa powinna mieć markę co najmniej 30. W układach dwu i więcej warstwowych występują spoiny pionowe i spoiny poziome. Połączenia pionowe utworzone są przez specjalne wycięcia w bocznych ścianach bloków tworzące bruzdy, które po ustawieniu bloku zalewa się zaprawą o rzadkiej konsystencji. Znane są 3 typy bruzd pionowych : a) bruzda pojedyncza zwykła, b) bruzda pojedyncza zamek, zabezpieczająca przed poziomym przesunięciem bloków, c) bruzda podwójna, W celu uniknięcia powstawania zacisków na ofakturowanej zewnętrznej powierzchni bloków ściennych wskazane jest stosowanie połączeń z bruzdami podwójnymi. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przeciski pod drogami’

Polaczenia bloków i scian.

Posted in Uncategorized  by admin
July 17th, 2018

W typowych budynkach 4 i 8kondygnacyjnych, montowanych z tych elementów, ściany poprzeczne nośne wykonane są z wielkokanałowych elementów o grubości 24 cm, wysokości 1 kondygnacji i szerokości 89 i 119 cm. Ściany te usztywnione są w płaszczyźnie pionowej ścianami podłużnymi wewnętrznymi o grubości 15 cm, wylewanymi z betonu Rw = 170 kG/cm2 umieszczonymi przy klatkach schodowych i ścianami podłużnymi zewnętrznymi z lekkiego betonu belitowego. Ponadto w niektórych typach budynków (Praga III, Grochów II) w ścianie poprzecznej w skrajnych kanałach bloków betonowane są wraz z wieńcami stropowymi żelbetowe słupki na całą wysokość piętra. Górna część każdego elementu ściennego jest dodatkowo połączona z wieńcem za pomocą trzpieni żelbetowych o zbrojeniu 4 (/J 10 mm, wykonywanych łącznie z wieńcem stropowym w 3 skrajnych kanałach do głębokości 20 cm. Ściany poprzeczne nośne zewnętrzne (w ścianach szczytowych) wykonywane są z elementów wielokanałowych o grubości 24 cm z izolacją z zewnątrz w postaci 12centymetrowej warstwy gazobetonu z gotową fakturą o grubości 3 cm. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przeciski pod drogami’

Polaczenia bloków i scian.

Posted in Uncategorized  by admin
July 17th, 2018

Z najbardziej znanych konstrukcji i metod budownictwa wielkopłytowego należy wymienić: a. Wielkopłytowe konstrukcje budynków mieszkalnych systemu DIM należą do jednych z pierwszych i obecnie już zanikających rozwiązań. Konstrukcja wszystkich elementów ściennych i stropowych opiera się na jednakowym procesie technologicznym, polegającym na tym, że na równej powierzchni (podłoże betonowe lub stend) rozkłada się bloki wypełniające z lekkiego betonu (żużlobeton, beton pumeksowy, pianogazosilikat itp.) w odstępach równych grubości żeber szkieletu żelbetowego. W miejsca żeber wkłada się gotowe zbrojenie, a następnie wlewa się beton. Po zakończeniu procesu naturalnego twardnienia betonu lub jego naparzania otrzymuje się gotową płytę, w której bloki wypełniające są złączone ze szkieletem nośnym w jeden monolit. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘przeciski pod drogami’

Polaczenia bloków i scian.

Posted in Uncategorized  by admin
July 17th, 2018

Montaż poszczególnych bloków może odbywać się dwiema metodami: a) metodą montażu ścianami, b) metodą montażu działkami. Przy metodzie montażu ścianami najpierw montuje się jedną ścianę podłużną lub poprzeczną, potem drugą, trzecią itd., a następnie po zmontowaniu wszystkich ścian danej kondygnacji, układa się płyty stropowe na całej powierzchni tej kondygnacji. Metoda montażu działkami polega na tym, że daną kondygnację montuje się odcinkami o długości ok. 5 m, tj. po ustawieniu wszystkich bloków ściennych na tym odcinku układa się niezwłocznie bloki wieńczące i płyty stropowe tak, aby na koniec każdej zmiany roboczej otrzymać działkę całkowicie usztywnioną na działanie sil poziomych. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries