Izolacja dachu
Just another WordPress site

Architektura i nowoczesne budownictwo – Light Matters: Can Light “Cheat” w symulacjach

Posted in Uncategorized  by admin
April 30th, 2018

Główny dworzec kolejowy w Oslo. Architektura: Space Group, www.spacegroup.no. Kredyt: Luxigon, www.luxigon.com. W ostatnich latach wykorzystanie CAD i programów symulacyjnych spowodowało nowe zrozumienie światła w architekturze. Deska kreślarska i jej lampa ustąpiły miejsca monitorowi samoświetlnemu. W rezultacie koncepcje w architekturze są teraz wykonane z światła od pierwszego kliknięcia myszą. W procesie wizualizacji dominuje teraz przestrzeń świetlna. Nasuwa się jednak pytanie: czy wrażenie światła (nieodłączna część idealnego, renderowanego ustawienia) staje się ważniejsze niż sama koncepcja inżynieryjno-architektoniczna. Czy dzięki ulepszonej grze odcieni, kontrastu i blasku oświetlenie może zasłonić punkt realistycznej symulacji. Więcej Light Matters, po przerwie. Koncepcja Foyera i previz dla ERCO. Kredyt: Axel Groß, Electric Gobo. www.gobo.io Podczas gdy odcienie światła słonecznego mogą być zilustrowane w szkicach stosunkowo łatwo, wyobrażenie sobie interakcji wielu źródeł światła w przestrzeni szybko staje się trudne. Tak więc, przed nowym tysiącleciem, plany architektoniczne były wyświetlane bez pośredniego światła ze względu na brak zasobów sprzętowych. Jednak współczesne silniki renderujące mogą teraz wyraźnie wyświetlać światło dzienne, a także pośrednie oświetlenie wchodzące w interakcje z powierzchniami, generując obrazy z realizmem fotograficznym. Ponadto wirtualne oprawy oświetleniowe z oświetleniem fotometrycznym oferują możliwość obliczenia oświetlenia z dokładnością fizyczną, co pozwala na dokładną analizę ilościową oprócz decyzji estetycznych. Ale nawet w przypadku najbardziej wyrafinowanych silników renderujących wyniki jakościowe mają swoje ograniczenia. IwamotoScott Architecture with proces2, Jellyfish House, 2005. 2006, model; Kolekcja SFMOMA, zakup Funduszu Komitetu Akcesyjnego i dar IwamotoScott Architecture; . Architektura IwamotoScott Chociaż nowszy format High Dynamic Range (32-bit / HDR) oferuje większy zakres kontrastu niż poprzednie procesy z 8-bitowymi i 255 gradacjami i teoretycznie obejmuje pełny zakres luminancji Nature (w którym słońce ma 10, 0000 razy jaśniejsze niż zacieniona strefa), postrzeganie doskonałego renderowania HDR w druku lub na ekranie nadal nie w pełni odpowiada wrażeniu atmosferycznemu prawdziwej, jasnej przestrzeni, ponieważ nośniki obrazu obecnie nie mogą przenosić czynników takich jak odblask lub adaptacja. Dzięki uprzejmości ERCO / Electric Gobo, Axel Groß W związku z tym pojawienie się mediów cyfrowych nie tylko zwiększyło szybkość produkcji obrazu, ale również dało początek nowym, choć początkowo nierozważnemu, rozumieniu i sposobom używania światła. podyktowane charakterystyką (i ograniczeniami) sprzętu i oprogramowania. W szczególności pojawiły się dwa różne podejścia do wizualizacji: z jednej strony inżynierowie naukowi, którzy są głównie zainteresowani analizą danych ilościowych w celu zapewnienia technicznie poprawnej konstrukcji; z drugiej Visionary Designers, którzy poszukują subtelnej lub imponującej atmosfery ze światłem. Rozwijają jakość światła bez żadnych ograniczeń technicznych i. Oszukiwać. ze szczegółami, aby przekonująco przekazać pomysł klientowi. Nawet jeśli takie podejście jest mniej oddane rzeczywistości, może mimo to pobudzić wyobraźnię i stać się cennym narzędziem w innowacyjnych projektach. Biała księga na mental ray. Koncepcja i wizualizacja dla Autodesk. Kredyt: Axel Groß, Electric Gobo. www.gobo.io Dla Jeremy ego Birna, dyrektora technicznego ds. oświetlenia w Pixar Animation Studios, oszukiwanie. ze światłem pojawia się na co dzień: . Oszukiwanie odbywa się w pewnym stopniu na prawie każdym projekcie wykonanym w 3D. … Światło na postaci, która wydaje się pochodzić z lampy, może faktycznie pochodzić z pozycji z dala od lampy, jeśli lepiej oświetli postać. Dla Jeremy ego oświetlenie i kinematografia to sztuka, a nie nauki. Bez względu na styl oświetlenia, ważne jest tylko, aby światło było wiarygodne dla widza. Dlatego najważniejszym wymaganiem jest, aby obraz był wewnętrznie spójny, np. Pokazując promień bezpośredniego światła słonecznego jaśniejszy niż światło światła zadania lub tworząc poprawnie cień. Oczywiście wyzwanie dla architektury zaczyna się, gdy klient jest zainteresowany wyobrażona wizualizacja, a następnie prosi architekta, aby ten pomysł stał się rzeczywistością. Jednak nawet nadal, być może. Cheat. jest lepsza niż alternatywa. Na przykład wizualizacje wideo stają się coraz bardziej istotne w architekturze, a jednak technologia często daje niezadowalające wyniki, ponieważ renderowane filmy o wysokim stopniu realizmu (pod względem pośredniego światła i odbicia) są trudne do wytworzenia; dynamika przestrzenna dla precyzyjnych symulacji oświetlenia wymaga znacznej mocy obliczeniowej komputera. W przypadku Graz Art Museum według rzeczywistości: zjednoczonej, abstrakcyjnego projektu, który u
[patrz też: Deska Podłogowa, deski elewacyjne, deska tarasowa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Deska Podłogowa deska tarasowa deski elewacyjne