Izolacja dachu
Just another WordPress site

Architektura 21szego wieku : Uhonorowanie pionierów architektury cyfrowej

Posted in Uncategorized  by admin
August 6th, 2018

Łuk Hobermana na Igrzyskach Olimpijskich 2002 w Salt Lake City. Chuck Hoberman jest jednym z architektów wyróżnionych w trwającej Archeologii Cyfrowej . Obraz. Wikimedia Commons Wielu uważałoby Grega Lynna za lidera projektowania komputerowego w architekturze – ale sam Lynn błaga o różnicę. On i Kanadyjskie Centrum Architektury współtworzyli ostatnio Archeologię Cyfrową , pierwszą z serii wystaw, które zaprezentują prace najwcześniejszych użytkowników technik cyfrowych w architekturze. Wystawa, która została otwarta 7 maja, koncentruje się na pracach Franka Gehry ego, Petera Eisenmana, Chucka Hobermana i Shoei Yoha. W tym wywiadzie, pierwotnie opublikowanym w Metropolis Magazine jako Computer Control , Avinash Rajagopal rozmawia z Gregiem Lynnem o niektórych projektach i inspiracjach stojących za samą ekspozycją. Widok wystawy z modelem Biozentrum Petera Eisenmana, Centrum Biologii Uniwersytetu im. JW Goethego, Frankfurt nad Menem, Niemcy, na pierwszym planie. Zdjęcie dzięki uprzejmości CCA, Montreal Dlaczego potrzebujemy archeologii cyfrowej. Blisko dziesięć lat temu CCA nabyła Embriological House, pierwszy projekt, który był natywnie cyfrowy. Zabrali ponad 500 modeli i rysunków, a ja powiedziałem, bardzo niewinnie, czy chciałbyś któreś z materiałów cyfrowych. Powiedzieli tak. Ale zrobiono to na starych silikonowych maszynach graficznych i nie można ich otworzyć bez nich. A oprogramowanie, Alias i Wavefront, połączyło się w Mayę. Może otworzyć pliki, ale wiele rzeczy będzie martwych podczas migracji. W ten sposób CCA zakończyło dwuletnie studium z Fundacją Langlois w Montrealu i Bibliotece Kongresu, zadając pytanie: Jaka jest odpowiedzialność instytucji wobec materiałów cyfrowych. Pomyślałem, że można zidentyfikować 25 konkretnych projektów architektonicznych do zebrania, wszystko zrobione przed przełomem stulecia. I tam właśnie zaczęliśmy. Próbowaliśmy zdobyć jak najwięcej rzeczy, nawet jeśli nie wiemy, co z tym zrobić, ponieważ zniknie. Jak zdecydowałeś się na czterech praktykujących w serialu. Ci czterej architekci byli bardzo wcześnie zaangażowani w narzędzia cyfrowe. Mimo że narzędzia istniały wcześniej niż w latach 80., staraliśmy się znaleźć przykłady, w których umożliwiono projektowanie, które nie byłoby możliwe w inny sposób i było rozszerzeniem wizji architekta. Te cztery projekty były również bardzo indywidualnym podejściem do tego, jak może działać cyfrowa. Więc zamiast zabierać ludzi w moim wieku, w którym wielu ludzi myśli, że technologia cyfrowa naprawdę się zaczęła, zdecydowaliśmy się znaleźć ludzi, którzy byli w ich wieku i latach sześćdziesiątych, kiedy zaczęli używać tej technologii. Ważne jest, aby byli wystarczająco dojrzali, aby już mieć program, wizję tego, co z nim zrobić. Perspektywiczny widok projektu Biozentrum. Zdjęcie dzięki uprzejmości CCA w Montrealu Istnieje przekonanie, że ci architekci naprawdę zmagają się z komputerem. Czy to się dzisiaj zmieniło. Pracowałem dla Petera Eisenmana nad projektem Biozentrum, a jedną z moich prac było ręczne rysowanie podstawowych rysunków, które komputer wykonywał w tym samym czasie. Doskonale pamiętam tę piosenkę o Johnie Henryku, kolejarzu, który najłatwiej poruszał się po torach kolejowych i szynach. Kiedy ktoś przychodzi z maszyną do wykonania tej pracy, John Henry ściga maszynę, bije ją, ale umiera na końcu linii kolejowej. Ciągle nuciłem to sobie, ponieważ czułem, że ścigałem się z komputerem. Kiedy rozmawialiśmy z Frankiem Gehry em i ludźmi, którzy z nim pracowali, dowiedzieliśmy się, że CATIA pracowała mniej więcej tak samo, jak ludzie pracujący w biurze. Drukarka LOM 3-D pracowała z taką samą szybkością, jak ktoś budujący model. Zasoby cyfrowe zostały niemal idealnie dopasowane do projektu i tworzenia modeli. A to pozwoliło na cały proces przemieszczania się tam iz powrotem, którego po prostu nie widać. Ruch rozszerzającej się kopuły geodezyjnej, zaprojektowanej przez Chucka Hobermana w 1992 roku. Zdjęcie dzięki uprzejmości Hoberman Associates. Ale jeśli tak było, to co utrzymywało ludzi z komputerami. Każdy z nich widział coś innego. Ale myślę, że wszyscy zdawali sobie sprawę, że technologia cyfrowa nie była tylko narzędziem bez konsekwencji, to była naprawdę nowa koncepcja. Wymagało to również innego zestawu umiejętności. Jak sądzisz, że wpłynęło to na praktyki architektoniczne. Słyszeliśmy to ciągle, że utracili autorstwo i kontrolę dla konsultantów. Zaczęliście zdobywać te segregacje umiejętności, gdzie niektórzy ludzie stali się specjalistami od cyfr, a architekci byli generalistami. Architekci walczyli o to, by nie doszło do takiej segregacji. Chuck [Hoberman] był najbardziej ekstremalny. Nie chciał, żeby jakiś specjalista robił takie rzeczy; po prostu nauczył się programowania. Łuk Hobermana na Igrzyskach Olimpijskich 2002 w Salt Lake City. Chuck Hoberman jest jednym z architektów wyróżnionych w ong
[przypisy: łazienka dla niepełnosprawnych, schody projekt, blacha ruukki ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: blacha ruukki schody projekt łazienka dla niepełnosprawnych